sobota, 21 marca 2015

Jak radzę sobie z wrażliwymi dziąsłami i problemami w jamie ustnej? Moje doświadczenia i sprawdzone sposoby oraz produkty, które mam zawsze w apteczce.


Witam Was bardzo cieplutko i zapraszam na post podsumowujący moją walkę o zdrowe dziąsła. Bardzo często w mojej jamie ustnej pojawiały się różnego rodzaju afty i zapalenia, które były bardzo uciążliwie
i uniemożliwiały normalne funkcjonowanie. Wielokrotnie musiałam odmówić wizyty u dentysty, miałam problemy z jedzeniem posiłków, a podczas mycia zębów na szczoteczce wciąż pojawiała się krew co było bardzo niepokojące. Stan zapalny trwał dość długo i większość reklamowanych produktów nie pomagało. 
Metodą prób i błędów, a także z pomocą lekarza udało mi się odnaleźć przyczynę, a także zwalczyć problem. 
Głównym sprawcą występujących problemów był niedobór witaminy C, a także rutyny, która ma za zadanie uszczelniać i wzmacniać naczynia krwionośne. Od momentu przyjmowania tych dwóch coraz rzadziej zmagam się z krwawiącymi dziąsłami oraz uciążliwymi aftami czy stanami zapalnymi. Wrażliwe dziąsła niestety czasem dają się we znaki. Kiedy zauważę coś niepokojącego działam natychmiastowo, smarując zmienione chorobowo miejsca żelem kojąco-regenerującym Protefix Dental Protect, który przeznaczony jest do pielęgnacji dziąseł. Produkt Przeciwdziała stanom zapalnym i owrzodzeniom. Przyśpiesza gojenie odleżyn i otarć błony śluzowej. Żel jest tani i wystarczy niewielka ilość, aby poczuć ulgę. Kolejnym produktem, który jest już nieco droższy jest Argentin-T. Spray przeznaczony jest do leczenia stanów zapalnych gardła, spowodowanych przez infekcje bakteryjne i wirusowe. Spray przepisał mi lekarz, kiedy to zjawiłam się u niego z wysoką temperaturą. Okazało się, że bakterie zaatakowały moje gardło, w efekcie czego w okolicy migdałów zaczęły tworzyć się wrzody, przez które nie mogłam jeść przez prawie tydzień. 
Na początek PASTA. Odkąd pamiętam w mojej łazience zawsze gościła wybielająca pasta do zębów, której używali wszyscy domownicy. Ja sama zresztą kupowałam wybielające cudeńka, po których efekty miały być niemalże natychmiastowe. Kiedy jednak zaczęłam zmagać się z problemem wrażliwych dziąseł i bardziej przyglądać się temu zjawisku uznałam, że pora zmienić swoje nawyki i kupić coś bardziej delikatnego. Nie wykluczam więc, że kolejnym powodem moich problemów był zły dobór past do codziennego mycia ząbków. Na DOZ odnalazłam szałwiową pastę z fluorem, która stała się moim ulubieńcem. Jest naprawdę delikatna, mimo to doskonale usuwa osad nazębny i daje uczucie świeżości. 
Kolejna sprawa: PŁYNY DO PŁUKANIA JAMY USTNEJ. Większość drogeryjnych, reklamowanych produktów zawiera alkohol, który dodatkowo podrażnia nasze dziąsła i nasila problem. Odstawiłam więc je i teraz zamiast gotowych płynów sporządzam je sama. Nie jestem systematyczna, ale staram się jak najczęściej, a najlepiej po każdym myciu "przepłukać" w buzi naparem z szałwii czy rumianku. Bardzo chętnie sięgam po gotowe mieszanki, takie jak wyżej prezentujące się na zdjęciu Salviasept czy Septosan.

Moje wywody powoli dobiegają końca, myślę, że mój post okaże się przydatny ponieważ wiem, jak uciążliwy staje się problem wrażliwych dziąseł i innych nieprzyjemnych niespodzianek w naszej buzi. Poza wyżej wspomnianymi produktami polecam Wam cukierki szałwiowe bądź eukaliptusowe, a także tabletki na ból gardła, które znieczulają i odkażają gardło. Dodatkowo dla tych, którzy używają szczoteczki elektrycznej apeluję,aby używali jej naprzemiennie z manualną, która jest delikatniejsza. Każdą szczoteczkę czy to elektryczną czy manualną WYPARZAJCIE w gotującej wodzie, ponieważ wilgotne włosie szczoteczek to niezłe mieszanko dla różnego rodzaju bakterii. Wyeliminujcie też zwyczaj obgryzania paznokci, otwierania batoników zębami oraz przytrzymywania w ustach spinek/gumek do włosów w czasie robienia fryzury :))

52 komentarze:

  1. Super przydatny wpis!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Argentin jest na receptę? W jakiej cenie? :) może w końcu i ja wygram tę walkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie, Argentin-T to wyrób medyczny dostępny bez recepty. Ja za swój zapłaciłam 19.90, nie jest to moje pierwsze opakowanie:)
      Na DOZ kosztuje obecnie 21.40 :)

      Usuń
    2. PS: Trzymam kciuki żeby problem krwawiących dziąseł/problemów w jamie ustnej zniknął :)

      Usuń
    3. Oj to sporo :(

      Usuń
    4. No niby sporo, ale biorąc pod uwagę działanie myślę, że warto :)

      Usuń
  3. Spadłaś mi z nieba! Sama mam problem z krwawiącymi dziąsłami i uciążliwymi aftami. Na pewno kupię sobie ten protefix bo do tej pory niewiele specyfików działało na moje dziąsła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza Protefixem warto wspomóc się od wewnątrz, witamina C z rutyną nie jest droga, a powinna zwalczyć problem krwawiących zębów wzmacniając maleńkie naczynka krwionośne :)

      Usuń
  4. Dentosept A i muscovit bardzo pomagaja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na szczęście nie mam takich problemów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. przydatne porady ;) ja również należę do osób posiadających wrażliwe dziąsła..

    OdpowiedzUsuń
  7. Raczej rzadko mam problemy z dziąsłami. Ogólnie nie lubię chemii i tabletek, więc na początek próbuję wykorzystywać zioła i płukanki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety same zioła i płukanki nie pomagały chociaż uwierz, że również od tego zaczynałam :)

      Usuń
  8. Przydatny post nie widziałam że robie sobie sama krzywde pastą i płynem :( Rownież mam problematyczne dziąsła, muszę skorzystać z Twoich porad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja też długi czas żyłam w takiej nieświadomości :)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. O matko przez roztargnienie odpisałam Ci bardzo głupi komentarz (pomyliłam posty), jeśli przeczytałaś to PRZEPRASZAM :)

      Usuń
  10. Też miałam ten problem, ale jakoś sam z siebie zniknął. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to bardzo dobrze, u mnie bez pomocy specjalisty i zmiany pielęgnacji się nie obyło, ale może to i lepiej- zdiagnozowałam problem i teraz stosuję bardziej naturalne, niedrażniące produkty :)

      Usuń
  11. Moja mama jest stomatologiem, także lecę do niej w razie potrzeby :) Super post!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale masz fajnie, ja bardzo lubię chodzić do dentysty, lubię mieć w buzi "porządek" dlatego też nie straszne mi wizyty kontrolne :)
      Wychodzę z założenia, że lepiej działać wcześniej niż budzić się w nocy z bólem zęba- chyba nie ma nic gorszego :)

      Usuń
  12. Wiem coś na temat problemów z dziąsłami, sama się z nimi zmagam.
    Stomatolog polecił mi pastę i płyn do płukania Merlidol ponad pół roku temu i jak na razie jestem zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja mama kiedyś miała tą pastę, z tego co pamiętam to i ja kilka razy jej użyłam :)

      Usuń
  13. Zapalenie dziąseł to moja zmora, dzięki za ten wpis :*:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Na szczęście nie mam tego typu problemów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz szczęście Milenko, z problemem wrażliwych dziąseł boryka się naprawdę wiele osób :)

      Usuń
  15. Nie mam na szczęście takiego problemu, ale moja przyjaciółka czasami narzeka na pewno jej podeślę link do tego posta, aby poczytała :)
    A przy okazji zapraszam na mojego bloga : http://maaxitan.blogspot.com/ oraz Fanpgae https://www.facebook.com/maxitan.photography?ref=hl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ten post jej pomoże, ja dzięki tym produktom pozbyłam się tego przykrego problemu :)

      Usuń
  16. Ja na szczęscie takich problemow nie mam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie kosmetyczne rozdanie - ZAPRASZAM! :*
    http://saszen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Przydatne rady. Cieszę się, że nie mam problemu np. krwawiących dziąseł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że nie musisz zmagać się z tą dolegliwością, która jest dość uciążliwa :)

      Usuń
  19. jak dobrz,e że ja nie mam problemu z dziąsłami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana mimo to pamiętaj, że odpowiednia pielęgnacja jamy ustnej jest niezmiernie ważna :)

      Usuń
    2. Ja podobnie, nie mam takiego problemu ;/

      Usuń
  20. Ciekawy post, może z czegoś skorzystam, bo też mam wrażliwe dziąsła, choć może nie aż tak, a jakoś nigdy tego nie zwalczałam niczym konkretnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post może stać się przydatny :))

      Usuń
  21. Z jamą ustną jest o tyle problem, że nie widzimy zachodzących w niej zmian. No i ma największy kontakt z bakteriami. Sporo tych środków do dbania o jamę ustną, jest w czym wybierać w zależności od potrzeby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, trudno dbać o jamę ustną tak jak należy ponieważ nie widzimy co tam się dzieje :))

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia