środa, 6 maja 2015

Jak dbam o swoje paznokcie, manicure krok po kroku, poradnik dla początkujących

Witam Was bardzo cieplutko. Post ten kieruję w szczególności do osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z pielęgnacją paznokci. Dłonie są wizytówką każdej kobiety (mężczyzny oczywiście też), zadbane, wypielęgnowane skórki oraz paznokcie o równej długości to obowiązek, którego niestety nie wszyscy przestrzegają. Kiedy widzę dziewczyny z poobgryzanymi, wręcz powyjadanymi zadziorkami to po prostu, aż mam ochotę zapytać "dlaczego?". Nie chcę tutaj oczywiście nikogo obrażać, a jedynie zaapelować do tych, którzy uważają, że ta część naszego ciała jest mniej ważna niż np buzia czy włosy. W dzisiejszym poście opisałam jak wygląda mój pielęgnacyjny rytuał składający się z sześciu kroków. Nie są one skomplikowane, a cały zabieg manicure zajmuje mi około 20 minut, nie wliczając czasu wysychania lakieru bo to już indywidualna sprawa. 
Drogie Panie- zapraszam do lektury!

Zanim rozpoczniemy zabieg warto przygotować sobie wszystkie niezbędne rzeczy, a są to mianowicie: zmywacz do paznokci, szklany bądź papierowy pilnik, drewniane, metalowe lub silikonowe kopytko do odsuwania skórek, cążki, preparat do usuwania skórek, bazę lub odżywkę do paznokci, lakier, olejek oraz krem do rąk. 
1. Na początek zmywamy starą warstwę lakieru lub odżywki. Ten krok jest bardzo krótki ale postanowiłam o nim wspomnieć ponieważ widziałam sytuacje kiedy dziewczyna pozbywała się niechcianych skórek mając umalowane pazurki. Można? Można
2. Krok drugi jest niezmiernie ważny ponieważ najpiękniej umalowane paznokcie nie prezentują się dobrze, kiedy wokół znajdują się nieestetycznie pozadzierane skórki. Jak się ich pozbyć? Skórę smarujemy specjalnym preparatem, który ma za zadanie ją zmiękczyć, a nawet rozpuścić. Jeśli nie dysponujemy takim produktem to wystarczy wymoczyć dłonie w ciepłej wodzie z mydłem. Następnie po odczekaniu aż preparat zacznie działać odsuwamy delikatnie skórki kopytkiem, a te uporczywe przycinamy. Nie wycinamy ich jednak zbyt głęboko ponieważ możemy stale uszkodzić macierz paznokcia, który potem będzie rósł zdeformowany. Po doprowadzeniu skórek do porządku wykonujemy peeling dłoni, który przygotuje nas do dalszego zabiegu.
3. Pamiętajcie jedną zasadę: WSZYSTKIE paznokcie muszą być jednej długości. Zastanawiamy się jaki kształt nas interesuje i zabieramy się za piłowanie. Ostatnio w modzie są migdałki, ale proste pazurki również prezentują się bardzo efektywnie. Paznokcie piłujemy w jednym kierunku co zapobiega rozdwajaniu płytki. Używamy pilników papierowych bądź szklanych, metalowe niszczą paznokcie. W tym kroku możemy sięgnąć po polerkę, którą wyrównamy powierzchnię płytki. Nie robimy tego zbyt mocno, ponieważ nieumiejętne piłowanie tylko nam zaszkodzi.
4. Skórki zrobione, paznokcie o idealnym kształcie- pora na maleńki relaks. Bierzemy w dłoń olejek i masujemy nim dłonie nie zapominając oczywiście o pazurkach. Wcieramy w płytkę okrężnymi ruchami. Jeśli macie czas możecie ten krok przedłużyć ile Wam się podoba. Jakich olejków używać? W zasadzie sprawdzi się tu większość produktów, ja używam w tym celu arganowego, rycynowego lub Babydream. Możecie tworzyć olejowe mieszanki i dodać kilka kropel witaminy A+E, która solo sprawdza się także rewelacyjnie. 
5. Malowanie paznokci. Tutaj możemy poszaleć tak jak nam się podoba. Należy jednak pamiętać, że bez względu na to czy nakładamy wyraziste emalie, stonowane kolorki czy tworzymy wzorki- nakładajmy bazę lub odżywkę dostosowaną do naszych potrzeb. Ochroni paznokcie przed przebarwieniami, wzmocni i przedłuży trwałość lakieru. Na początek zmywamy olej z dłoni i paznokci i przecieramy je zmywaczem w celu odtłuszczenia płytki. Po nałożeniu i wyschnięciu bazy/odżywki nakładamy jedną warstwę lakieru posuwistym ruchem, czekamy aż wyschnie po czym malujemy pazurki drugą warstwą. Na koniec warto użyć utwardzacza. 
6. Po wyschnięciu emalii nakładamy na dłonie ulubiony krem i podziwiamy nasze dzieło. Prawda, że łatwe??

W najbliższym czasie postaram się stworzyć dla Was post z konkretnymi produktami, których używam do wykonania zabiegu manicure. Na dzień dzisiejszy zapraszam do przeczytania recenzji kremu do rąk z YR (KLIK), którego polecam. 
Pochwalcie się proszę jak wyglądają Wasze pazurki i podeślijcie linki, lubicie dbać o paznokcie? Jak wykonujecie manicure- robicie to w domowym zaciszu czy może korzystacie z zabiegów w salonie kosmetycznym? Zapraszam do aktywności na blogu. 

Na koniec zapraszam na urodzinowe rozdanie:

54 komentarze:

  1. ojj ostatnim czasem mam problem z wykonaniem tych wszystkich czynności muszę się koniecznie poprawić! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obowiązkowo Kochana, tak jak pisałam- dłonie to wizytówka każdej kobiety :)

      Usuń
  2. Musze kupic sobie preparat do skorek :) i wiecej lakierow bo mam malo takich wiosennych kolorkow:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci płyn do usuwania skórek z Sally Hansen, odkąd go używam moje skórki nie sprawiają mi praktycznie żadnego problemu :)
      Jeśli chodzi o wiosenne kolorki to warto zaopatrzyć się z mięte, limonkę i pudrowy róż :)

      Usuń
  3. Ja uwielbiam oddawać się w ręce specjalistki, niesamowicie mnie to uspokaja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że tylko raz korzystałam z usług kosmetyczki, ale byłam baaardzo zadowolona :)

      Usuń
  4. Ostatnio nie mam czasu na swoje pazurki ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto choć chwilkę poświęcić na samo olejowanie paznokci i skórek- szybko zauważysz różnicę, gwarantuję :))

      Usuń
  5. Fajny wpis, ja chcę swoje ogarnąć już chyba tydzień ale nie mam czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem niestety trudno znaleźć czas, miejmy nadzieję, że wkrótce się uda wygospodarować chwilkę na domowe SPA :):*

      Usuń
  6. super post :) bardzo przydatny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że przyda się on nie tylko Tobie, pozdrawiam :):*

      Usuń
  7. U mnie prawie tak samo tylko najpierw maluje, a pózniej olejuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak można, pamiętaj tylko żeby lakier dobrze wysechł :)

      Usuń
  8. Super wpis, na pewno skorzystam z Twoich rad :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie wygląda to bardzo podobnie, może jedynie rzadko wykonuję peeling dłoni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Peeling jest bardzo ważny, ponieważ dzięki niemu składniki zawarte w kosmetykach o wiele lepiej się wchłaniają, warto :)

      Usuń
  10. O peelingu dłoni zdecydowanie zapominam, poza tym nasz manicure wygląda bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana tak jak pisałam wyżej- peeling pełni bardzo ważną funkcję :)

      Usuń
  11. U mnie wygląda to podobnie tylko nie wycinam skórek bo nigdy nie zaczęłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To i lepiej Kochana, jak już zaczniesz to będą szybciej narastały :)

      Usuń
  12. U mnie wygląda to podobnie tylko nie wycinam skórek bo nigdy nie zaczęłam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. az sie zawstydziłam :( moje paznokcie to dno xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Aga na pewno nie jest tak źle, paznokciom trzeba dać troszkę czasu i myślę, że jeśli zastosujesz się do moich rad to zauważysz różnicę :)

      Usuń
  14. Studentko pochwal się jakiej odżywki do paznokci uzywasz:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie większość Blogerek będzie oburzona ale ja nadal używam kontrowersyjnej Eveline 8in1, z której jestem najbardziej zadowolona. Stosuję ją z umiarem i na razie wszystko jej w porządku pomimo mojej dwuletniej znajomości :)

      Usuń
    2. Ja również jej używam i nie mam z nią problemu, wyraźnie wzmocnila płytkę:)

      Usuń
    3. Uff ulżyło mi, myślałam, że jestem jedyna, która jej jeszcze używa :)

      Usuń
  15. :) bardzo fajnie to przedstawiłas ;) ja jesli mocze w olejku palce to potem dobrze odtluszczam je, aleee generalnie oliwke daje na sam koniec tylko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak można Kochana- grunt, że działa, a podziwiając Twoje pazurki wiem, że na pewno tak jest :)

      Usuń
  16. niby wszystko to stosuję,a i tak mi się rozdwajają
    ::/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto wybrać się do lekarza i zapytać o ewentualny niedobór witamin?

      Usuń
    2. Beata może powinnaś moczyć paznokcie w ciepłej oliwie? :) mi to pomaga

      Usuń
    3. Anonimie bardzo dobry pomysł, ja jestem leniem i idę na łatwiznę jedynie smarując paznokcie olejkiem, ale taka kąpiel ma zbawienne działanie- warto dodać wit A+E i sok z cytryny, który dodatkowo wybiela :)

      Usuń
  17. Przydatny post. Ja staram się dbac o moje paznokcie, ale ostatnio nie są w najlepszym stanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda z nas ma taki czas kiedy paznokcie wyglądają fatalnie- zazwyczaj dzieje się to przed jakąś imprezą :))

      Usuń
  18. Świetny post, ja również planuję zrobić post o paznokciach ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny post, ale szkoda, że nie dodałaś zdjęć, żeby stopniowo pokazać efekty ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam w komentarzu poniżej, mój aparat w ostatnim czasie bardzo szaleje, przez co ciężko zrobić jest mi ładne zdjęcie, ale może kiedyś stworzę małe vademecum manicurzysty :)

      Usuń
  20. chętnie zobaczę też ten post z kosmetykami, które używasz do paznokci :) ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, troszkę to niestety potrwa zanim wpis ukaże się na stronie, ponieważ mam małe problemy z aparatem przez co posiłkuje się postami, w których są jedynie grafiki :)

      Usuń
  21. Szczerze mówiąc nie poświęcam paznokciom tak dużo czasu. Ale olejowanie to mus! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejowanie jest bardzo ważne, wzmacnia ono paznokcie oraz nawilża nasze skórki dzięki czemu bardzo często zabieg ich odsuwania trwa bardzo krótko i bezproblemowo :)

      Usuń
  22. Jakis czas temu robiłam sobie tipsy, po zdjęciu moje paznokcie wyglądają okropnie, są rozdwojone i miękkie, chciałabym teraz zapuścić swoje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimie, ja również kiedyś miałam na swoich pazurkach tipsy i doskonale wiem, co masz na myśli pisząc, że Twoje paznokcie " wyglądają okropnie". Moje długo dochodziły do siebie, ale było to za czasów, kiedy nie interesowałam się zbytnio ich pielęgnacją.
      Kochana na początek proponuję Ci krótko obciąć swoje pazurki, najlepiej na okrągło czy na kształt delikatnego migdałka, ponieważ kwadraty mają tendencję do zadzierania. Potem przygotuj sobie kąpiel: do miseczki z ciepłą wodą dodaj dwie łyżeczki oleju rycynowego oraz zawartość kilku kapsułek witaminy A+E oraz sok z połowy cytryny. Woda nie może być gorąca, ale dość ciepła dlatego, że taka kąpiel powinna trwać około 15-20 minut. Po osuszeniu rąk, nie myj ich mydłem. Nałóż grubą warstwę kremu do rąk i załóż specjalne rękawiczki. Jeśli takich nie posiadasz to wystarczą zwykłe foliowe :)

      Usuń
    2. Ach zapomniałam o najważniejszym- zabieg powtarzaj jak najczęściej. Jeśli jednak nie masz tyle czasu to na jedynie na noc smaruj rączki kremem, a w ciągu dnia podczas oglądania filmu lub buszowania po Internecie paznokcie smaruj zawartością kapsułki witaminy A+E lub olejkiem :)
      Odradzam używania odżywki Eveline gdyż może być w tym przypadku za silna i zaszkodzić Twoim paznokciom.
      Daj proszę znać jak idą postępy :)

      Usuń
  23. Przydatny post :) dziękuję muszę bardziej przyjrzeć się swoim paznokciom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paznokcie muszą być wypielęgnowane i już! :))

      Usuń
    2. Ja jestem laikiem w malowaniu ich niestety :/ wszystko wkoło "pomazane" lakieriem tylko nie paznokcie :D

      Usuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia