niedziela, 19 marca 2017

Zastosowanie kwasu hialuronowego | recenzja 1% kwasu od Zrób Sobie Krem.

Witam Was bardzo cieplutko. Jak wiecie- powtarzam to dość często tworząc podobne tego typu wpisy- jestem zwolenniczką produktów o wszechstronnym zastosowaniu. Multifunkcyjność kosmetyków ma wiele zalet- oszczędzamy pieniądze, a także miejsce w naszej kosmetyczce, nie musimy zabierać ze sobą kilku nieporęcznych butelek w podróż, nie musimy dźwigać zbędnego bagażu. Dodatkowo wielozadaniowe kosmetyki sprawdzają się u mnie bardzo dobrze, nie rozumiem stwierdzenia, że 'jeśli coś jest do wszystkiego to jest do niczego'.

Kwas hialuronowy zakupiłam kilka tygodni temu na ZSK (Zrób Sobie Krem). W sieci znalazłam mnóstwo pozytywnych opinii, podbił on zarówno blogosferę jak i rynek kosmetyczny- ciągle pojawiają się nowe mazidła do pielęgnacji ciała z hialuronem w składzie.

Realizując zamówienie na ZSK zastanawiałam się jaką pojemność kwasu hialuronowego wrzucić do koszyka. Wybrałam najmniejszą buteleczkę - 30ml za 5.90. Na stronie dostępne są także rozmiary większe - 60ml, 115ml, 1kg, a nawet 5kg, ja jednak nie chciałam szaleć (miałam już w koszyku inne produkty do wypróbowania).

Żel hialuronowy z ZSK to bezwonna i bezbarwna substancja o żelowej konsystencji. Jeśli chodzi o wchłanialność- wszystko zależy od sposobu aplikacji- już wyjaśniam. Żel stosowałam na różne sposoby testując go jak tylko jest to możliwe. Początkowo aplikowałam go na suchą skórę dłoni i na twarz. Przezroczysta galaretka wchłania się w oka mgnieniu. Najpierw delikatnie się lepi, ale już chwilkę po tym pozostaje po niej śliska, przyjemna w dotyku skóra. Koleżanka poradziła mi, abym kwas hialuronowy używała na zwilżoną twarz- wtedy wchłania się owszem troszkę dłużej, ale podobno działa znacznie lepiej. Czy tak rzeczywiście jest? Warto spróbować i jednego i drugiego sposobu. Ja różnicy nie zauważyłam, więc stosuję na suchą skórę. Kwas hialuronowy łączę także z innymi składnikami. Bardzo lubię dodawać go do kremu pod oczy, do kremów do twarzy czy rąk, a także do oleju. Na buzię nakładam odrobinę mieszanki kwasu z olejem z pestek dyni. Takie serum stosuję na noc. Kilka razy zdarzyło mi się wkroplić kwas do jedwabiu do włosów z Green Pharmacy- nie przyspieszyło to przetłuszczania włosów, ani nie obciążyło kosmyków. Jak widzimy- kwas hialuronowy stosować można naprawdę na różne sposoby. Można więc puścić wodzę fantazji i stworzyć świetny, bogaty w skład kosmetyk za grosze.


  • Stosowany pod oczy otwiera spojrzenie. Sprawia, że skóra wygląda na mniej zmęczoną. Jest odświeżona i pełna blasku- zabrzmiało jak z reklamy, ale tak rzeczywiście jest. Stosowałam zarówno solo jak i z żelem pod oczy od firmy Yves Rocher, który już sam w sobie ma rewelacyjny skład. 
  • Buteleczkę kwasu mam przy sobie w pracy. Po umyciu rąk zamiast kremu używam niewielkiej ilości hialuronowgo cudeńka. Produkt nie wchłania się tak długo jak krem dlatego też od razu mogę zabrać się za swoje obowiązki. 
  • Dodatek do masek, odżywek i serum do włosów? Jak najbardziej. Kwas hialuronowy nawilża, zmiękcza włosy bez efektu obciążenia i bez przetłuszczania ich. 
  • Serum do twarzy- wieczorem po wykonaniu demakijażu i posmarowaniu buzi tonikiem odczekuję kilka chwil, a następnie aplikuję kwas hialuronowy. Moja mieszana cera skłonna do wyprysków nareszcie się uspokaja. Kwas łagodzi podrażnienia. Działa kojąco na małe ranki czy ropne wypryski. Nie wysusza, ale także nie blokuje porów. 
  • Olejowa mieszanka. Tak jak wcześniej wspominałam, do twarzy używam także połączenia oleju z kwasem hialuronowym. Stosuję olej z pestek dyni, który wyrównuje koloryt i nawilża buzię. Kwas dodatkowo działa zbawiennie na moją cerę, która przez antybiotykowy tonik (o nim napiszę oddzielną notką) szybciej się przesusza i jestem nieprzyjemnie napięta. 
  • Dodatkowo kwasu używam do pielęgnacji ust po wykonaniu cukrowego peelingu, wcieram w skórki wokół paznokci. 
  • NIE BÓJCIE SIĘ TEGO KWASU! Nie jest on ani troszkę straszny :)
Jestem ciekawa czy znacie kwas hialuronowy? czy go używacie i w jaki sposób? Zapraszam do aktywności w komentarzach. 

8 komentarzy:

  1. Znam ten kwas. Jestem zadowolona z jego działania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwas dobra rzecz w dzisiejszych czasach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kwas hialuronowy jest tak tani? Myślałam, że to dość drogi składnik, ponieważ wszelkie produkty z nim w składzie mają dość wysokie ceny.
    Zaciekawiłaś mnie. Na pewno sięgnę po tą buteleczkę.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie miałam okazji stosować, ale może to właściwy moment! :D Jestem go ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zraz prześle mojej Mamie aby mi kupiła :D :) :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny bloog

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny wpis, zmotywowałaś mnie do zakupu ; )


    ciemoszewska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kwas hialuronowy - to kolejny półprodukt, który można stosować na wiele możliwości :) zawsze jest w mojej łazience! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia